Smartlog v. II » En Luders Dagbog » Big Brother is dead – Big Mother is watching you!
Opret egen blog | Næste blog »

Big Brother is dead – Big Mother is watching you!

4. maj 2007 17:29, Luder

 


Er lige blevet færdig med "Sidste nat i Kødbyen" af Henrik List http://www.henriklist.dk/ 

Det er en god bog :-)

Der står mange ting i den og jeg nikker genkendende til meget af det.

Jeg får lyst til at citere lange passager af særligt det første afsnit som List kalder "Dydens Drabanter" hvor kønsfeminister, religiøse fundamentalister og venstreorienterede smagsdommer får en på hatten med (synes jeg) saglige og underbyggede argumenter.

Men det bliver for omfattende - jeg vil nøjes med at citere og bruge hans argumenter i fremtidige forsvar mod angreb på prostitutionen.

Henrik List argumenterer så meget flottere end jeg selv kan (og vil), med ord argumenter og lange sætninger, som gjorde, at jeg ofte først læste for rytmen og smagen af det skrevne og i anden omgang for at forstå. Ikke at det er svært at forstå, det han skriver, men mange steder er sætningerne lange, meget lange og det bliver næsten til en melodi - som jeg også holder af at opleve.

1. afsnit er et angreb på nypuritanismen og den moralske spændetrøje, som jeg også ser brede sig globalt, tydeligt i Norden og tydeligst for mig i Danmark (fordi jeg er dansker), i landet som frigav pornoen og nu er ved at fortryde. Sidste afsnit af Henrik List's bog handler om denne porno.

Den midterste del af bogen var nok den, som gjorde størst indtryk og gav mest grund til eftertanke hos mig.

Henrik List skriver personligt. Han bruger sig selv som udgangspunkt for at forklare og forstå de (mange) mænd som går til prostituerede og de (endnu flere) mænd som bruger porno.

Jeg synes ikke han skåner sig selv. Han fremstiller sig selv som både ulækker og ynkelig, men ærligheden og hudløsheden vejer tungest på vægtskålen og slutresultatet bliver et indtryk af en ganske almindelig mand

Med et ualmindeligt klarsyn.

                  

Det er på samme måde han beskriver de prostituerede, som i denne bog er gadeluderen. Samme gruppe som Dorit Otzen bruger når hun argumenterer mod prostitution og samme gruppe jeg altid har så travlt med at distancerer mig fra.

De er de ærlige.

De sælger sex og intet andet og de gør det for penge og intet andet og det er i modsætning til det jeg forsøger at sælge (nærvær, varme følelser osv) langt mere ærligt.

De beskrives med en stor respekt for deres selvstændighed, deres uforstillelse, ærlighed, værdighed, grimhed og skønhed.

Jeg kender dem ikke. men Henrik List har formået, at få mig til at se på gadeluderen, de udenlandske, de nødtvungne, de misbrugende, de alt for unge og de alt for gamle med helt andre og mere nuancerede briller og frem for alt med meget større respekt

Nå, skidt...jeg citerer alligevel:

".....I den mytologi er en gadeluder for mig den eneste form for prostituerede, der virkelig gør sig fortjent til at kalde sig selv en luder, og dét er ment som en kompliment, selvom det klinger som en fornærmelse. Ikke en prostitueret, men en luder. Bang. ikke nogen discountlækre scenografier eller snedigt forførende rollespil - som med de søde thai-massagepiger, der med påtaget uskyld spørger, om du vil have 'andet end massage, skat?!' , som med flirtende værtinder på champagnenatklubberne, der lader dig tro, at du scorer dem ved at give dyre drinks hele natten; som med escortpigerne med chauffør, der ifølge annoncerne ´kysser på munden' og narrer dig til at tro, I er en slags kærester for en stund - og derefter tager det dobbelt for akkurat de samme ydelser.

Nej, med gadeluderen er det lige på og hårdt; lige op i fjæset med hele svineriet. Bang, En kvinde, der står på gaden i ofte provokerende sexet påklædning og makeup og markedsfører sig selv som et stykke råt kød strammet op med wonderbra, lårkort og hofteholdere, mens kunderne cirkler uroligt omkring hende, inkarnerer den mest rå, ærlige og realistiske form for prostitution: Hardcore-prostitution, der kræver en særlig timing, gadeklogskab og psykisk disposition (dvs. stærke nerver) fra både luderens og kundens side. Til gengæld gider en gadeluder ikke prætendere over for dig, at hun er en naiv skolepige på 14. En gadeluder foregiver ikke at, at hun er interesseret i andet, end hvad der er i din tegnebog......"side 258

                    

I løbet af læsningen af bogen bliver jeg også klogere på, hvorfor så mange af mine kunder ønsker at jeg skal klæde mig som parodien på en luder i skinnende lak, netstrømper og høje plateauhæle. Hvorfor en del af dem har ekstreme og "ulækre" sexønsker.

Hvad det er som driver dem.

Også her har bogen vækket en forståelse (hvor det før blot var en accept og undren) og dermed også en form for respekt for ønsket om at hive mig ned og sammen med mig rulle sig i smudset med sved, tårer, bræk, snot og lort

og så, skidt :-) citerer jeg lige igen:

"....Når man til sidst er endt dér, svagt fordærvet kød mod svagt, fordærvet kød - og før skyldfølelsen med usvigelig sikkerhed melder sig bagefter som en tikken fra en tidsindstillet bombe, når man har ejakuleret sin klæbrige gift - er man tæt på at forstå dødsdriften i den maskuline seksualitets mest foragtede og forkrampede udtryksformer. Hjulpet på vej af kvinder, der lever af at forløse sådanne energier i den ene usle orgasme efter den anden. Vi køber dermed ikke kun sex, men samtidig også efterfølgende absolution for at have været os selv som mænd i al vores mest urimelige, patetiske, ynkelige elendighed (som vores faste partnere aldrig får lov at se, fordi det ville få dem til at løbe skrigende bort); blottet for enhver rest af forstillelse sammen med kvinder, der lever af at lade være med at fordømme os, selvom vi opfører os sådan, fordi vi betaler dem for at være ligeglade. Dét kan man aldrig forlange af sin faste partner, af en kvinde man elsker, at hun er" side 288

Henrik List beskriver den ulækre virkelighed - og han gør det smukt :-)


Fakta om bogen
Titel:                  Sidste nat i Kødbyen - Essays
Forfatter:            Henrik List
Forlag:                Forlaget Aschehoug  
Omfang:              389 sider
Pris:                   kr. 299

Udkommer tirsdag den 8. maj

 

Kommentarer

  1. Bjarne Nielsen
    4. maj 2007 23:47
    1

    Vil bare lige fortælle dig, at jeg nyder at besøge din blog, og det er befriende at læse posteringer, der ikke driver af tudefjæs-argumenter. Desuden sætter jeg pris på de valgte illustrationer. Det var bare det.

  2. Erik S
    5. maj 2007 00:49
    2

    Vil også lige blande mig i takkekoret.
    Fandt din blog og har brugt to timer på at læse det hele.

    Du har helt ret og det er en fornøjelse at se dig forklare tingene så både børn og - måske - folketingspolitikere kan forstå det.

    Bliv ved med det gode arbejde!

  3. JayR
    5. maj 2007 03:07
    3

    Kan være, jeg er et naivt og romantisk fjols…
    men jeg genkender slet ikke den ulækre virkelighed, som Henrik List beskriver.
    Hverken i mig selv eller i de kvinder jeg har mødt på klinikker, bordeller eller nogle få gange på gaden.

  4. luder
    5. maj 2007 12:29
    4

    @Bjarne Nielsen

    Det var også nok :-) ...det glæder mig meget at få sådan en kommentar

  5. luder
    5. maj 2007 12:29
    5

    @Erik

    Mange tak! :-)
    Skidt med om folketingspolitikerne kan forstå....de fleste partier har for længst taget stilling i prostitutionsdebatten og ville ikke ændre holdning om jeg så mestrede kancelli-sproget perfekt. hvis jeg derimod kunne nå nogle af deres vælgere ville jeg have en chance for at medvirke til en nuancering af debatten.

    apropo kancelli-sprog....jeg ledte på nettet efter den rigtige stavemåde og stødte på det her link: http://www.ambassen.dk/arb/bureaukrati.php
    en kancelli-sprogmakine :-D

  6. luder
    5. maj 2007 12:31
    6

    @JayR

    Du er uden tvivl et naivt og romantisk fjols :-D

    Dine oplevelser af prostitutionsverden er ikke desto mindre lige så "rigtige" som det billede Henrik List tegner. Du opsøger prostituerede, som kan modsvare den "virkelighed" du ønsker og tror på og jeg mener, at dine oplevelser er lige så ægte som forfatterens.

    Jeg gør måske heller ikke bogen ret ved kun at fremhæve de passager, hvor H.L. beskriver den "ulækre" virkelighed. Han beskriver så meget mere....også ømhed og varme. Han har været kærester med flere prostituerede og de forhold har næppe bygget på den råhed jeg citerer ham for.

    Grunden til, at det netop er de passager jeg har med og skriver om, er at det ofte er den rå handel uden følelses indblanding som prostitutionsmodstandere bruger som våben i angrebet mod prostitution....og HL med sine beskrivelser gør disse handler til mindst ligeså værdige og berretigede som andre handler.

    Han er ikke særlig romantisk, men han mener det samme som dig og har samme respekt for de mennesker som sælger sex

    Jeg kan kun anbefale bogen...du vil kunne bevare dit romantiske sind også selvom du læser den ;-)

  7. Kenni
    5. maj 2007 19:57
    7

    Tak for en god anmeldelse. Det er en bog, som absolut skal stå hjemme på bogreolen.

  8. Truthbetold
    6. maj 2007 08:56
    8

    ER mange prostitutionskunder ikke en kende naive? Måske bevidst?

    Se blot på Venuslogen. Der tales om GFE og stort set hver anden mand føler sig temmeligt forvisset om, at deres præstation bragte den prostituerede til klimaks.
    Ser man nysgerrigt på gæstebøger hos bordellerne, vil mange mænd gerne kysses - med "ægte" kys.

    Prostitution er for de fleste kunder ikke det ideelle. De betaler for en illusion og må oven i det bære skammen.

    Hvad der er fortvivlende er, at mange af dem er gift/har partner - og, tør jeg godt vædde på, mange af dem er konfliktsky og tør ikke tage emnet sexliv og evt. specielle ønsker op med deres partner. I den proces giver de ikke deres partner en chance. De giver hende ingen kredit.

    I Søndagsavisen udtaler en politiker, at trods flertallet af adspurgte danskere ikke ønsker forbud mod købesex, så vil man fortsætte holdningsbearbejdningen "indtil den dag, hvor det føles lige så unaturligt at gå til en prostitueret som det i dag er at slå sine børn".

    Derudover kan man jo sige, at de adspurgte danskere måske ikke statistisk er repræsentative.

    Må jeg minde om, hvad der skete i 1993 ved EU afstemningen? Den blev gennemført, indtil man fik et ja.

    Mit bud er, at om føje år vil prostitution blive kriminaliseret.

    En krimininalisering er jeg ikke enig i, men jeg kan i hvert fald se skriften på væggen.

  9. Truthbetold
    6. maj 2007 09:32
    9

    PS. Det er mit bud, at mange prostitutionskunder har et lidt akavet forhold til sex.

    Måske lider de lidt af luder/Madonna-komplekset - i hvert fald er det for dem umuligt at integrere sex i deres hverdagsliv med en fast partner.

    De opfatter sex som noget vulgært og beskidt - det skal være således, for at de kan få skyggen af rejsning. Sex er ikke en naturlig, sensuel ting for dem - de formåer kun at udleve deres seksualitet, ikke sensualitet. Måske er de bare meget lidt sensuelle. For at de kan præstere, skal det være meningsløst knepperi af fysisk karakter - og så alligevel vil de gerne have en illusion om, at den prostituerede bryder sig bare lidt om dem. De beder om "ægte" kys.

    Sex er i sandhed disse mænds Achilleshæl. En stor skam.

  10. luder
    6. maj 2007 09:58
    10

    @truthbetold

    Nogle prostitutionskunder er naive. Mange er ikke. Hvis du har læst nok med på venuslogen, så ved du også at mange skriver "hun er dygtigt til at give indtryk af at hun nyder det" ... de ved godt at de har betalt, ikke kun for at få lov til at kneppe en kvinde, men også for oplevelsen af en medlevende partner.

    Og så har rigtig mange udenforstående meget svært ved at tro på, at den prostituerede ofte nyder det. Jeg får orgasme gennemsnitlig et par gange på en vagt....det var sådan den "fysiske side" men jeg nyder også hvert et kærtegn og hver en kompliment . Jeg bliver betalt for at udtrykke min nydelse ... men nydelsen er der. ... det er det som kaldes GFE (Girlfriend experience)

    Om det er fortvivlende, at mange er gift ved jeg ikke. Mange af mine kunder fortæller, at de har forsøgt at overtale hustruen...at de hellere vil med hende, men at hun ikke har lyst. Det er min oplevelse at ligeså mange kærester og koner ikke giver deres partner en chance når han beder om mere eller anderledes sex.

    Hvad du også overser er, at mange mænd måske har lyst til en anden kvinde end deres kone...bare en gang imellem...og det på trods af at de elsker deres kone og ikke ønsker at miste hende. (muligvis har kvinder også lyst til andre end deres mænd!!) :-)

    Måske er det monogame ægteskab ikke så naturgivent "rigtigt" som vi har besluttet os for, at det skal være.....se på skilsmissestatistikken...

    Det fortvivlende er, for mig at se, løgnende man er nødt til at stikke ud....det er det som er skamfuldt.

    Jeg læste godt artiklen i Søndagsavisen. Hvad får dig til at tro, at de adspurgte danskere ikke er statistisk repræsentative? ... er det fordi de ikke mener det samme som dig?

    Og at man vil manipulere (holdningsbearbejde) med danskerne finder jeg forkasteligt....specielt når man ikke har en grund til det. Man ved ikke om prostitution er skadeligt. Det er noget man har vedtaget...ikke undersøgt.

    Dit bud....at om føje år er prostitution blevet kriminaliseret, giver jeg dig ret i. Det er et spørgsmål om tid.

    Det synes jeg er forfærdeligt, når nu danskerne ikke ønsker det, når nu der ikke er nogen grund til det og når nu man kan regne ud at det vil skade en stor gruppe mennesker

  11. luder
    6. maj 2007 10:02
    11

    @truthbetold

    Dit sidste bud, om hvordan kunderne har det med deres seksualitet er helt hen i vejret.

    Det er en fordom mange har om prostitutionskunderne.

    Jeg siger dig, at du tager fejl.....og husk det er mig der møder dem :-)

    Mine kunder er gennemsnitsmanden. Han er ligesom alle andre mænd.

    Det er dig der opfatter sex med en prostitueret som noget vulgært og beskidt...ikke mine kunder

  12. luder
    6. maj 2007 10:06
    12

    @truthbetold

    mit bud er forøvrigt, at du er en kvinde og måske derfor ikke er den rette til at udtale dig om en gruppe mænd du aldrig har mødt :-)

  13. Truthbetold
    6. maj 2007 10:43
    13

    Du har misforstået - jeg ønsker ikke en kriminalisering af købesex.

    Personligt er jeg ligeglad - også de prostituerede har et valg her i tilværelsen, og vælger de den vej, ønsker jeg held og lykke og går ud fra, at I tager konsekvenserne med. Frihed under eget ansvar - er det ikke sådan, det kaldes?

    Mht. statistik: kender du til begrebet inden for surveys, der kaldes "over- og overrapportering? Folk lyver i undersøgelser, også selv om de er anonyme. Lyver om, hvor meget de spiser, osv. Ligeledes vil mange måske gerne fremstå som meget liberale. Måske har de ikke skænket prostitution en tanke i adskillige år, før de pludselig bliver præsenteret for spørgsmålet.

    Jeg giver dig ret i, at monogami er en besværlig størrelse - for begge køn!

    Det er da dejligt for dig, at du nyder dit arbejde - og jeg er sikker på, at du i netop i kraft af dit arbejde får styrket selvtilliden hos mange mænd, fordi de oplever sig selv som en succes, måske for første gang i mange år.

  14. luder
    6. maj 2007 11:15
    14

    @truthbetold

    jeg kan huske engang jeg skulle lære noget om statistik....læreren sagde mange ting, men det eneste jeg kan huske var citatet:
    "Der findes løgn, forbandet løgn og så findes der statistik!" Benjamin Disraeli

    Men statistiker er sådan set det eneste vi har at holde os til ...at folk lyver kan vi jo ikke rigtig gøre noget ved...man kunne ligeså godt mistænke dem for at lyve når de siger at de går ind for en kriminalisering...det er jo det politisk korrekte for tiden :-)

    "Det er da dejligt for dig, at du nyder dit arbejde - og jeg er sikker på, at du i netop i kraft af dit arbejde får styrket selvtilliden hos mange mænd, fordi de oplever sig selv som en succes, måske for første gang i mange år."

    Igen...det er ikke generelt seksuelt mislykkede mænd som går til prostituerede.....det er alle slags og de kommer af mange forskellige grunde.

  15. Bimse.
    6. maj 2007 12:01
    15

    @Luder.
    Citat.
    "Dit bud....at om føje år er prostitution blevet kriminaliseret, giver jeg dig ret i. Det er et spørgsmål om tid"

    Nu synes jeg at du lyder lige lovlig pessimistisk med denne udtalelse.

    Selvfølgelig skal man være realistisk, og erkende at der er en stor og reel risiko for at idiotien sejre på dette område. Ligesom den desværre har sejret på så mange andre områder i samfundet.

    Men der er altså ingen grund til at give op på forhånd, og erkende et nederlag før det er en kendsgerning! For hvis man ikke selv tror på den kamp som man kæmper – hvem skulle så tro på den?

    I øvrigt kan jeg nævne at da jeg var ung – i 1970èrne. Der var alt hvad der havde med jagt og jægere at gøre – udsat for en massiv hetz. En hetz der blev ført af mange og store samfundsgrupper – gennem mange år. Med det formål – at afskaffe alt hvad der havde med jagt og jægere at gøre, i det Danske samfund.
    Men jægerne stod sammen!! Og de kæmpede for deres sag med saglige argumenter! Og de gjorde det konsekvent i lige så lang tid, som deres modstandere forsøgte at bekæmpe dem! Og de tvivlede aldrig på deres ret – og den kamp som de førte!
    Og resultatet? Ja – selv om jagt og jægere stadig er et forkætret fænomen i visse kredse af samfundet. Så er fænomenet – i dag - dog en accepteret del af samfundet i generel forstand.

    Og man har da lov at håbe at det vil gå ligesådan med prostitutionsdebatten i samfundet i dag!!

    Så derfor vil jeg opfordre til at både du og alle andre der kæmper imod kriminaliserings despotiet – ufortrødent fortsætter den gode kamp. Og aldrig mister håbet om at kampen kan vindes!!

    Mvh Bimse.

  16. luder
    6. maj 2007 13:00
    16

    @Bimse

    Når jeg ser på Norge og Sverige ... og på mange af de politiske partiers udmelding og deres legimetisering af manipulation med befolkningen (holdningsbearbejdning) og når jeg ved hvor svært vi som gruppe har det med at stå åbent frem ..... ja, så er min konklusion at slaget er tabt.

    Den eneste grund til at vi ikke har fået en lovændring som kriminaliserer kunderne endnu, er at den nuværende regering har en holdning om at staten ikke skal blande sig i hvad frivillige voksne mennesker laver med hinanden, så længe ingen lider overlast.

    Jeg vil stadigvæk blive ved med at skrive min weblog og protestere hvor jeg kan... også når en kriminalisering er et faktum

  17. JayR
    6. maj 2007 14:21
    17

    @Truthbetold, eller for at sige det som det er…

    Det var da vist noget værre noget, jeg har udløst med mit statement, at jeg er naiv og romantisk.

    Det lyder måske lidt som om jeg søger den ægte romantiske kærlighed hos en sexsælger. Men en sexsælger sælger en sexuel oplevelse, som varer et på forhånd aftalt stykke tid. Det er da ikke noget romantisk ved. Det er ikke ’Love for Sale’.

    Men… nu har man altså betalt for at være sammen med en sexsælger for en stund. Og man har på forhånd aftalt hvad man vil lege sammen. Om man vil lege en blid og romantisk leg eller girl-friend-experience, eller om man vil lege i SM afdelingen eller måske bare en quickie.

    Det er uden tvivl to helt ægte kroppe, der mødes og alt hvad de laver sammen er ægte. Hvorvidt man mødes på et dybere menneskeligt og emotionelt niveau er afhængig af kemien og helt sikkert også af den tid man har til rådighed.
    Det samme gør sig gældende for, om det er en serviceydelse som kunden køber eller om det er gensidig tilfredsstillelse.

    Sexsælgerne sætter også grænser for hvad de vil lave med en kunde. Tit er der ting de ikke vil lave med en kunde men med kæresten derhjemme. Der er jo forskel.
    Ægte kys er et af de ting. Hvor ægte, hvor dybe, hvor sensuelle? Og hvor godt kender man hinandens kroppe?
    Det er to forskellige ting, privat sex og købe sex. Rent sexuel men især hvad de involverede følelser angår.

    It’s ’Sex for Sale’ not ’Love for Sale’.

  18. Hasse
    6. maj 2007 15:14
    18

    Hvor jeg ønsker at alle sexsælgere var lige så ærlige som gadeluderne, netop så som Henrik List beskriver dem. Jeg ved at mange f.eks. foretrækker at ringe en escortbureau foran at besøge en bordel, fordi escort er mer date-agtigt, men jeg selv personlig synes det fine med købesex netop er, at man kan springe over alt det der med at behøve byde pigen på middag etc! Jeg skal jo ikke gifte mig med hende :) Jeg som kunde betaler pigen for sex. Ikke skuespilleri. :)
    Men jeg fik f.eks. stof til eftertanke hvad der er kundepleje og ægte flirt hos profesionele piger fornylig på FKK Atmos i Hamborg, da jeg var sammen med en af gudinderne der, og alle hendes komplimanger som f.eks. "you're a very, very nice guy", "this is something special from me to you, to bring home with you, and to remember me by"-kyssen bagefter etc etc. Det eneste der manglede var i princip at hun spurgte efter mit telefonnummer. Jeg føler mig bare dum i disse situationer.
    Jeg synes dog, at en ulempe med de danske klinikker i forhold til f.eks. tyske FKK's er, at alt går efter "løbende bånd"-metoden, og at man ikke kan sidde og snakke sammen med pigerne i baren. Jeg bilder mig i hvert fald ind, at oplevelsen bliver bedre hvis man kan bygge op en stemning af tillid og sympati.
    Angående Norge og Sverige vil jeg gerne påpege, at debatten om prostitution i det nordiske "frikirke-bælte" (Norge-Sverige-Finland) på grund af det religiøse, puritanske arv har mere til fælles med Nordamerika end med Danmark og resten af Europa. Det er som med alkoholdebatten.

  19. thehumanstain
    6. maj 2007 15:36
    19

    @truthbetold

    Det er et noget presentiøst navn, du har valgt at skrive under :-) Jeg tror ikke der er nogen enkelt sandhed - min erfaring er i hvert fald, at der findes lige så mange tilgange til prostitution, som der findes sælgere og købere.

    Den politiker, der var citeret i Søndagsavisen, var det radikale BR-medlem Margrethe Wivel. Jeg har en diskussion med hende på hendes blog - eller det vil sige, jeg er bange for at diskussionen skal omtales er datid, for jeg bad om dokumentaiton for hendes påstande, og så plejer tilhængerne af kriminalisering at trække sig diskret tilbage.

    Men når vi nu er ved de psykologiske analyser, så prøv lige at tjekke billedarkivet på denne håbefulde politikers hjemmeside:
    http://www.margrethewivel.dk/billedarkiv.asp
    Har du et godt bud på, hvorfor det betyder så meget for hende at afvise prostitution?

  20. luder
    6. maj 2007 17:19
    20

    @JayR
    Det er muligt, at andre skelner mellem privat sex og købe sex ... for mig er det bare sex.

    Det er samme slags sex jeg dyrker med min mand. Nogle gange perverst, mere intenst end andre gange ... for det meste sex som de fleste dyrker det.

    Nogle gange mere liderligt end andre ...

    Det jeg reserverer til min mand er min loyalitet, min dybe sammenhørighed, venskabet opbygget gennem mange år og mange forhandlinger. Jeg kan godt have meget venskablige følelser overfor kunderne, men det kan umuligt komme på niveau med dem jeg deler med min mand.

    Jeg kan godt forelske mig i andre mænd ... også kunder (det er jo bare "andre mænd" :-)) men jeg kan ikke svigte det liv jeg har bygget sammen med min mand, ikke for en forelskelse som altid går over og ikke for et nok så liderligt knald.

    Det er sjovt, det med de ægte kys. Jeg gider f.eks ikke tungekysse med min mand...kun hvis jeg virkelig er oppe at ringe....og så gider jeg også med en kunde :-)

    Min ægthed kan simpelthen ikke måles på om jeg uddeler "ægte" kys eller ej.

    @Hasse
    Men Hasse, nogle kunder ønsker netop det spil, med at kurtisere og gøre oplevelsen mere date-agtig...og hvis man spiller med yder man blot den service der efterspørges.

    Begge parter kan stadigvæk være bevidste om, at det er en handel ... og være tilfredse med den.

    Jeg håber du har ret ang. "frikirke-bæltet" og at det ikke er smittet af på Danmark

    @the humanstain
    "min erfaring er i hvert fald, at der findes lige så mange tilgange til prostitution, som der findes sælgere og købere."

    Ja, det er også min erfaring (i hvert fald mht køberne :-))

  21. Trold
    6. maj 2007 18:05
    21

    @ Truthbetold aka Gitte Fisker aka Josephine

    Din ihærdighed er et eller andet sted, imponerende. Din fremturen afslører dig endnu engang; du gentager dig selv.

  22. luder
    6. maj 2007 19:28
    22

    @Trold

    :-D men det giver mig samme lejlighed til at gentage mig selv ... og det er skønt! ;-)

  23. JayEl
    11. maj 2007 09:45
    23

    Godt skrevet List og talt i torsdagens smagdommere på DR2. Tager helt din pointe om den mandlige seksualitets pros and cons. Hvor er den maskuline seksualitet fantastisk og forkætret...men værd at kæmpe for (...og med)

Skriv en kommentar

Links til dette indlæg

  1. http://gorzelak.smartlog.dk/litteratur ( 7. maj 2007)
  2. http://www.ebblog.dk/1892/ ( 7. maj 2007)
  3. http://luder.smartlog.dk ( 7. maj 2007)
  4. http://www.bloglines.com/myblogs_display?sub=33640927&sit... ( 7. maj 2007)
  5. http://www.luder.smartlog.dk/ ( 7. maj 2007)
  6. http://gorzelak.smartlog.dk/sex.html ( 7. maj 2007)
  7. http://gorzelak.smartlog.dk/ ( 7. maj 2007)